Puszyste racuchy – jak przygotować i wybrać do nich jabłka?

Puszyste racuchy – jak przygotować i wybrać do nich jabłka?

Ciężko jest znaleźć osobę, która nie przepadałaby za domowymi racuchami z jabłkami. Ich wyjątkowy smak kojarzony jest najczęściej z dzieciństwem oraz czasem spędzonym w babcinej kuchni. Pyszne oraz puszyste placki z jabłkami to świetny pomysł na szybkie śniadanie lub też słodką kolację na koniec dnia. Aby jednak móc odtworzyć raz jeszcze smak, który zapamiętaliśmy jako dziecko, musimy dobrać odpowiednie składniki. W głównej mierze to właśnie od nich, zależna będzie jakość naszych jabłkowych racuszków.

Idealne jabłka na domowe racuchy.

Wbrew pozorom wybór jabłek na nasze domowe placki ma ogromny wpływ na ich smak. Do przepisu na racuchy najlepiej jest używać kwaśnych oraz twardych owoców. Najlepszą odmianą będą zatem jabłka Ligol lub odmiana Delikates. Jeżeli jednak uwielbiasz, gdy Twoje racuchy są z bardzo kwaśnych jabłek – wybierz Antonówki. Dzięki połączeniu ich z cukrem pudrem nadamy naszym placom wyjątkowego smaku, który nie będzie ani zbyt słodki, ani zbyt kwaśny. Jeśli szukasz sprawdzonego i szybkiego przepisu na domowe racuchy z jabłkami, to znajdziesz go na: ania-gotuje.pl. Wyjątkowość jabłkowych racuchów zależna jest przede wszystkim od użytych owoców oraz sprawdzonego przepisu. Mając te dwie rzeczy możesz być pewna, że wykonane przez Ciebie placki posmakują całej rodzinie.

Jak wybrać odpowiednie jabłka?

Jak wiesz, istnieje kilka rodzajów jabłek. W zależności od ich smaku mamy możliwość odpowiedniego dobrania ich do przyrządzanej przez nas potrawy. Warto jednak wiedzieć o tym, że dzisiejsze owoce, które dostępne są w sprzedaży, są z reguły nowymi gatunkami jabłek. Zastąpiły te odmiany, które pamiętasz z dzieciństwa. Efektem tej zmiany jest mało wyrafinowany smak, który uzyskano dla zwiększenia odporności na mrozy, choroby oraz transport tych owoców.
Kryteriami, które najczęściej pomagają nam ocenić smak jabłek jest ich kolor, grubość skórki oraz zapach. Intensywność tych cech jest w stanie powiedzieć nam wiele o danym rodzaju owocu. Słodkie jabłka (Ligol, Lobo, Landsberska) są z reguły duże oraz twarde. Idealnie sprawdzają się one do jedzenia na surowo, ponieważ są bardzo soczyste. Z kolei odmiany kwaśne (Antonówki, Szara reneta, Piękna z Boskoop), które mają najwięcej witaminy C, są średniej wielkości. Owoce te mają jasny kolor (najczęściej żółty), a ich miąższ jest aromatyczny, kruchy oraz soczysty. Pozostałe jabłka to odmiana słodko-kwaśna (Golster, Jonagold, Spartan), które idealnie nadają się do sałatek oraz nadziewania mięs.

Co zamiast jabłek?

Jabłka są najczęściej wybieranym dodatkiem do racuchów. Dzieje się tak dlatego, że są dostępne przez cały rok i stosunkowo niedrogie. Mają uniwersalny, lekko kwaskowaty smak, przełamujący słodkość deseru. Możesz je oczywiście zastąpić innymi, ulubionymi owocami sezonowymi. Najlepsze są twarde, mało soczyste i lekko kwaskowate owoce. W przypadku racuchów najlepiej nadają się:
– maliny
– wiśnie
– banany
– jagody lub borówki.

Racuchy z drożdżami czy bez drożdży?

Przygotowując racuchy stoimy przed wyborem ciasta. Możemy przygotować je na bazie drożdży lub proszku do pieczenia. W smaku czuć oczywiście różnicę, ale bez wyraźnego faworyzowania którejś z metod. Zasadniczo przy wyborze metody najczęściej determinuje nas czas, który możemy poświęcić na przygotowanie racuchów.
Otóż w przypadku racuchów z drożdżami musimy odczekać kilkadziesiąt minut, aż ciasto drożdżowe wyrośnie. Jeśli nie masz czasu na wyrastanie ciasta, przygotuj racuchy z jabłkami bez drożdży na bazie proszku do pieczenia. Obie formy racuchów są puszyste i pulchne. Sprawdzą się idealnie na pożywne śniadanie, lekki obiad lub szybką kolację. Przepadają za nimi dorośli oraz dzieci. Nie zapomnij oczywiście oprószyć racuchów cukrem pudrem bądź polać miodem jak pancakes. Życzymy udanych wypieków i smacznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.